Kleje do naprawy auta to bardzo przydatne produkty, które pozwalają szybko zreperować uszkodzenie. Elementy te wchodzą w skład chemii technicznej i stosowane są do drobnych napraw samochodów. Dzięki prawidłowo wykonanej warstwie klejącej, miejsce sklejenia posiada zwiększoną wytrzymałość, niż pierwotny materiał. Aby jednak tak się stało, trzeba wybrać odpowiedni rodzaj kleju. O czym pamiętać?

Klej do naprawy auta – jak wybrać?

Wybierając klej do naprawy auta, należy przede wszystkim określić rodzaj materiału, do jakiego będzie wykorzystywany. Różne wymagania ma np. plastik czy szyba. Każda część pojazdu posiada oznaczenie, które informuje o tym, z jakiego plastiku została wykonana. Na tej podstawie można dobrać odpowiedni klej. Najczęściej spotyka się polipropylen (PP) i ABS. Kleje do szyb i lusterek pozwalają z kolei trwale związać szkło z metalem lub plastikiem. W przypadku klejów do szyb, ich głównym zadaniem jest usunięcie pajączków i rys. Klej natryskowy z kolei bardzo łatwo się aplikuje i sprawdza się do lekkich materiałów: pianki, tworzyw sztucznych czy drewna.

Klej do naprawy aut – jakie są rodzaje?

Wśród najpopularniejszych rodzajów klejów do naprawy auta, można wyróżnić m.in. klej do szyb, gwintów, uniwersalny czy natryskowy. Kleje uniwersalne są szeroką gamą produktów, które stosuje się do najprostszych napraw, niewymagających mocnego i trwałego łączenia elementów narażonych na ponowne naderwanie. Klej do gwintów to natomiast zabezpieczenie i uszczelnienie śrub, wkładek gwintowych czy szpilek. Materiały do szyb to z kolei jednoskładnikowa masa klejąca o szybkim twardnieniu. Stosowane są do montażu szyb samochodowych. Rozbudowaną ofertę produktów tego typu proponuje sklep dla zmotoryzowanych Rozruch, który dba o zadowolenie i bezpieczeństwo Klientów.

Kleje do naprawy auta – jak używać?

Bez względu na rodzaj naprawianej powierzchni i typ kleju, należy pamiętać o właściwym przygotowaniu podłoża. Kluczem do sukcesu jest oczyszczenie powierzchni z brudu czy odtłuszczenie ich. Można zastosować rozpuszczalnik lub zmywacz. Niektóre kleje wymagają dodatkowo specjalnego primera – o tym zawsze informuje producent na opakowaniu. W przypadku metalowych powierzchni trzeba je odpowiednio zmatowić. Kwestie związane z samym klejeniem określa z kolei instrukcja załączona do produktu.