Każda osoba, która chciałaby rozwijać biznes e-commerce, powinna najpierw wybrać odpowiednią platformę dla swojego sklepu internetowego. Dobór takiego narzędzia ma duże znaczenie nie tylko w kontekście jego funkcjonalności, ale również jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ niektóre systemy są lepiej dostosowane do działań SEO, a inne nieco gorzej. Czym kierować się wybierając platformę do sklepu internetowego? Podpowiadamy.
Czy platforma sprzedażowa wpływa na pozycjonowanie sklepu?
Wybierając platformę dla biznesu internetowego, warto postawić na taką, która jest SEO Friendly, a więc ułatwia pozycjonowanie sklepu. W praktyce powinna więc umożliwiać wdrażanie różnego rodzaju optymalizacji, które mają na celu pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlatego dobrze, jeżeli możliwe jest na niej ustawienie krótkich adresów URL czy określenie nagłówków H1 na każdej podstronie, a także wdrożenie linków kanonicznych, realizowanie przekierowań oraz optymalizowanie meta danych.
Jeżeli nie do końca wiemy, czy dana platforma sprzedażowa pozwala na optymalizację mającą na celu pozycjonowanie sklepów internetowych, możemy skorzystać z pomocy, jaką oferuje agencja SEO Widoczni, gdzie doświadczeni specjaliści doradzą nam, jaki system w naszym przypadku sprawdzi się najlepiej.
Jak najpopularniejsze platformy sprzedażowe wpływają na pozycjonowanie sklepów internetowych?
Wśród najpopularniejszych platform sprzedażowych można wymienić kilka narzędzi. Pierwszym, bardzo często wybieranym przez przedsiębiorców jest Shoper, który jeśli chodzi o pozycjonowanie e-commerce, posiada opcję wdrożenia optymalizacji podstawowych meta danych. Jednak ze względu na zamknięty silnik sklepu, wszelkie poważniejsze zmiany można wprowadzać wyłącznie za pomocą support platform. Narzędzie to jest jednak bardzo przyjazne i intuicyjne w obsłudze.
Osoby, które chciałyby na początku swojej działalności ograniczyć koszty, mogą skorzystać z platformy PrestaShop, w przypadku której już w podstawowej opcji można przeprowadzić niektóre działania mające na celu pozycjonowanie Ecommerce. PrestaShop może być rozszerzana, jednak poszczególne wtyczki są już płatne. W podstawowej wersji agencja SEO taka jak firma Widoczni może jednak wykonać linkowanie wewnętrzne, zoptymalizować meta dane czy wprowadzić przyjazne URL-e.
Wśród pozostałych platform, które są nie tylko intuicyjne, ale również umożliwiają pozycjonowanie sklepów, można wymienić Magento, Woocommerce czy Shoplo. To pierwsze narzędzie, dzięki silnikowi Open Source, bardzo ułatwia samodzielne pozycjonowanie Ecommerce, ponieważ wszelkie zmiany użytkownik może wprowadzić bez dodatkowej pomocy technicznej. Woocommerce, podobnie jak Magento, również ma silnik Open Source, a więc wszelkie zmiany mające na celu pozycjonowanie e-commerce wprowadza się na tej platformie samodzielnie. Shoplo z kolei, ze względu na zamknięty silnik sklepu, nie pozwala na samodzielne dokonywanie zmian przez użytkowników.
Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/
Leave a Reply