Pozwól ubraniom przemówić. Czyli kilka słów o fotografii odzieży

fotografia ubran

Trudno oczekiwać, że klienci będą wykupywać ubrania z Twojego e-sklepu i czekać na nowe dostawy, jeśli na podstronach brakuje wysokiej jakości zdjęć. Fotografie prezentujące odzież i dodatki realnie wpływają na sprzedaż. Pełnią też jeszcze jedną ważną funkcję – widocznym na nich elementom garderoby pozwalają przemówić. I to naprawdę silnym głosem.

Nie ograniczaj się do jednego rozwiązania

Bez inwestycji w fotografię produktową odzieży nie da się zdobywać oraz utrzymywać zaufania klientów, zwiększać sprzedaży czy zyskiwać przewagi konkurencyjnej. O częściach garderoby dostępnych w e-sklepie możesz napisać wiele, skupiając się na korzyściach oraz używając języka straty. Jednak dopóki nie pozwolisz klientom zobaczyć produktów oraz ich detali (zamiast zachęcać do pobudzania wyobraźni), nie sprawisz, że skorzystają z Twojej oferty i będą do Ciebie wracać.

Czy wystarczy, że uzupełnisz opis dowolnym zdjęciem, na którym widnieje produkt? Aby ten mechanizm zadziałał, potrzebne są fotografie wysokiej jakości, z których powstaniem wiązać się będzie konkretna wizja i zdefiniowany cel. W ich zrealizowaniu pomóc Ci mogą zdjęcia:

  • packshot,

  • obrotowe (360⁰),
  • reklamowe,

  • kompozycyjne.

W przypadku fotografii odzieży dobrym rozwiązaniem jest połączenie kilku rodzajów zdjęć (np. packshot i kompozycyjnych). Dzięki temu zbliżysz klientów do swoich produktów, czyli sprawisz, że będą oni mogli lepiej je poznać i poczuć silną chęć zaproszenia ich do siebie.

Obawiasz się, że łączenie różnych typów zdjęć (np. pokazanych na manekinach ghosts oraz z udziałem profesjonalnych modelek) spowoduje dezorientację albo wprowadzi chaos? Jeśli zrobisz to sprytnie oraz ze smakiem, będziesz mogła wykorzystać je jako narzędzia służące do opowiadania historii, poruszania ważnych tematów czy poprawiania samopoczucia.

Jak sprawić, by ten głos został usłyszany?

Widoczne na zdjęciach ubrania mogą opowiadać klientom zarówno o sobie, jak i o Tobie. Co to znaczy? Już wyjaśniamy. Jeśli klienci będą mieli dostęp do fotografii pokazujących odzież z różnych perspektyw i w przybliżeniu, poznają wszystkie mocne strony danego zestawu i co za tym idzie – zaczną rozważać zakup. Żeby nakłonić ich do podjęcia tego działania, pozwól ubraniom przemówić raz jeszcze, ale tym razem na Twój temat.

Jak sprawić, żeby klienci oglądający zdjęcia ubrań z e-sklepu błyskawicznie dowiedzieli się, że są one projektowane i szyte w naszym kraju, w zgodzie ze środowiskiem naturalnym? Albo, że tworzysz kolekcje z myślą o tych równie pięknych, ale nieidealnych sylwetkach? A może o tym, że chcesz, żeby noszące je osoby czuły się atrakcyjnie i po prostu dobrze? Aby takie informacje mogły być przekazywane za pomocą fotografii odzieży, potrzebne jest właściwe tło.

Jak je stworzyć i sprawić, by ten głos został usłyszany? Do realizacji tych celów wykorzystaj dodatkowe elementy. Opracuj aranżację inspirowaną misją i wizją marki oraz wkomponuj w nią ubrania. A jeśli potrzebujesz wsparcia w uzyskaniu pożądanego klimatu lub podkreśleniu wybranych wyróżników, zgłoś się do specjalistów od sesji produktowych (tych nietypowych również). Znajdziesz ich w studiu fotograficznym fp360.pl.