Z czego wykonany jest beton mostowy?

beton mostowy

Beton mostowy jest materiałem, który zawsze musi się charakteryzować wyjątkowymi właściwościami i parametrami technicznymi. Różni się on od zwykłego betonu z uwagi na wymagania, a więc musi zagwarantować wytrzymałość bezpieczeństwu konstrukcji. Bezwzględnie musi także posiadać wyższą klasę wytrzymałości w porównaniu na przykład do betonu stosowanego w budynkach.

Jaka jest charakterystyka betonu mostowego?

Beton tego rodzaju przede wszystkim musi być bardzo odporny na oddziaływanie czynników zewnętrznych. Stosowany jest w przypadku wytwarzania mostów, wiaduktów, tuneli, a także estakad. Jeżeli bierzemy pod uwagę beton mostowy w Dębicy, to bardzo ważny będzie tutaj sam sposób produkowania. Taki materiał jest wytwarzany z cementu, kruszywa i wody, ale także bardzo ważne jest stosowanie odpowiednich domieszek i dodatków.

Musi spełniać wszystkie te wymagana, które odnoszą się do tak zwanego trudnego środowiska pracy. W grę wchodzą tu także wymagania prawne. W konsekwencji do wytwarzania betonu, który wykorzystywany jest w budowaniu mostów, stosuje się na przykład cementy portlandzkie, które są odporne na korozję siarczanową, a także kruszywa granitowe i bazaltowe. Stosuje się także domieszki opóźniające i napowietrzające oraz opóźniające wiązanie. Ten ostatni czynnik jest istotny szczególnie w sytuacji występowania wysokich temperatur albo długiego transportu.

Jakie są główne zalety betonu mostowego?

Kluczowe w przypadku takich materiałów jest więc to, aby beton charakteryzował się wytrzymałością na ściskanie i odpowiednim stosunkiem ilości wody i cementu. Poza tym musi być mrozoodporny i wykazywać odpowiednie parametry wodoszczelności. Wówczas transport betonu w Dębicy lub w innym miejscu, jest bezpieczny, a konstrukcje są trwałe. Do głównych zalet trzeba tu więc zaliczyć przede wszystkim trwałość nawet w najtrudniejszych warunkach. Ważna jest także ekonomiczność, jeśli chodzi o koszty początkowe i eksploatacyjne. Poza tym beton mostowy gwarantuje także łatwe w zabudowywanie materiału i dostosowanie go do konkretnej konstrukcji.